вторник, 14 ноември 2017 г.

11 ноември донесе рекордни приходи на Alibaba

Деветото издание на ежегодния шопинг фестивал, който китайската компания Alibaba организира на 11 ноември под името Ден на самотните сърца, е генерирал рекордните продажби от 168,2 милиарда юана (25,3 милиарда долара), което надмина със 7,5 милиарда долара (увеличение от 39%) миналогодишния рекорд. Alibaba посочва, че в кампанията са се включили над 1 милион търговци от цял свят, включително американската верига Macy's. За да подсили продажбите, Alibaba дори организира специално събитие със звезди като Никол Кидман и Фарел Уилямс. Денят на самотните сърца е помогнал на поне 82 компании да генерират продажби от над 100 милиона юана, като  най-големите печеливши са Nike, Xiaomi и Uniqlo.
Интересно е, че около 90% от трансакциите са направени през мобилни устройства, а в пиковите моменти са се обработвали по 256 000 трансакции в секунда. Изпълнителният директор на Alibaba споделя за Bloomberg, че компанията възнамерява да направи събитието още по-глобално, но засега няма повече подробности кога ще стане това и под каква форма. 11 ноември започва като некомерсиален фестивал, в който колежаните без приятелки се събирали, за да отпразнуват своето ергенство. На събитието се гледа като на антипод на сантименталния 14 февруари, но след намесата на Alibaba то се превръща в извинение за хората да пазаруват онлайн.
Междувременно компанията го ползва, за да тества възможностите на своите подразделения за доставки, разплащания и облачни услуги, на които разчита, за да спечели традиционните търговци като клиенти. Преди 11 ноември екипи на Alibaba обикалят Китай, за да помогнат на много търговци (600 000 малки магазина и около 1000 марки) да обновят компютърните си системи. Тези търговци се превръщат в центрове за складиране и доставка. За да свърже всички тези магазини с интернет, Alibaba разчита на приложението Ling Shou Tong, а освен това им дава съвети какви стоки да заредят и как да ги подредят по щандовете. След това стоките се доставят директно от складовете на компанията, което увеличава печалбата й.
В допълнение Alibaba превръща 100 000 обикновени магазина в умни, което означава, че потребителите могат да проверят в кои обекти има наличности от дадена стока и да я поръчат с доставка до домовете им. Компанията има и друга стратегия, като закупува много физически магазини, молове и универсални магазини и това вече започва да дава резултати. Например приходите от новите й търговски площи като веригите Hema и Intime през септември са се увеличили петкратно. Компанията се опитва да превърне модела на Hema във франчайз, който комбинира на едно място супермаркет, ресторант и център за доставки.

Източник: MobileBulgaria.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар