Деветото издание на ежегодния шопинг фестивал, който китайската компания Alibaba организира на 11 ноември под името Ден на самотните сърц...
Деветото издание на ежегодния шопинг фестивал, който китайската компания Alibaba организира на 11 ноември под името Ден на самотните сърца, е генерирал рекордните продажби от 168,2 милиарда юана (25,3 милиарда долара), което надмина със 7,5 милиарда долара (увеличение от 39%) миналогодишния рекорд. Alibaba посочва, че в кампанията са се включили над 1 милион търговци от цял свят, включително американската верига Macy's. За да подсили продажбите, Alibaba дори организира специално събитие със звезди като Никол Кидман и Фарел Уилямс. Денят на самотните сърца е помогнал на поне 82 компании да генерират продажби от над 100 милиона юана, като най-големите печеливши са Nike, Xiaomi и Uniqlo.
Интересно е, че около 90% от трансакциите са направени през мобилни устройства, а в пиковите моменти са се обработвали по 256 000 трансакции в секунда. Изпълнителният директор на Alibaba споделя за Bloomberg, че компанията възнамерява да направи събитието още по-глобално, но засега няма повече подробности кога ще стане това и под каква форма. 11 ноември започва като некомерсиален фестивал, в който колежаните без приятелки се събирали, за да отпразнуват своето ергенство. На събитието се гледа като на антипод на сантименталния 14 февруари, но след намесата на Alibaba то се превръща в извинение за хората да пазаруват онлайн.
Междувременно компанията го ползва, за да тества възможностите на своите подразделения за доставки, разплащания и облачни услуги, на които разчита, за да спечели традиционните търговци като клиенти. Преди 11 ноември екипи на Alibaba обикалят Китай, за да помогнат на много търговци (600 000 малки магазина и около 1000 марки) да обновят компютърните си системи. Тези търговци се превръщат в центрове за складиране и доставка. За да свърже всички тези магазини с интернет, Alibaba разчита на приложението Ling Shou Tong, а освен това им дава съвети какви стоки да заредят и как да ги подредят по щандовете. След това стоките се доставят директно от складовете на компанията, което увеличава печалбата й.
В допълнение Alibaba превръща 100 000 обикновени магазина в умни, което означава, че потребителите могат да проверят в кои обекти има наличности от дадена стока и да я поръчат с доставка до домовете им. Компанията има и друга стратегия, като закупува много физически магазини, молове и универсални магазини и това вече започва да дава резултати. Например приходите от новите й търговски площи като веригите Hema и Intime през септември са се увеличили петкратно. Компанията се опитва да превърне модела на Hema във франчайз, който комбинира на едно място супермаркет, ресторант и център за доставки.
Източник: MobileBulgaria.com
КОМЕНТАРИ
| Ако коментирате като гост, коментара Ви следва да се одобри от модератор.