Най-важни моменти при пазаруване в Алиекспрес.


Регистрацията - Като всеки друг сайт-регистрираш се с e-mail адрес, не се изискват данни за кредита/дебитна карта при регистрация.
Покупка -когато си набелязвате нещо следите рейтингът на продукта и продавача
http://prikachi.com/images/355/7284355c.jpg
Кога е регистриран продавача,както и продажбите му, можете да видите в неговия профил :
http://prikachi.com/images/357/7284357J.jpg
Покупката става като всеки друг сайт - избирате цвят, размер и натискате BUY NOW, след това въвеждате адрес (след първата поръчката той се запазва) и данни от картата с която плащате (данни от карта се въвеждат всеки път). Контакт с продавача е необходим единствено, ако искате да уточните нещо допълнително по поръчката.
Когато поръчвате, имайте предвид,че сайтът е платформа, която събира множество продавачи т.е. това,че правите една обща поръчка не означава,че продуктите ще пристигнат заедно. Принципът е -различни продавачи-различни поръчки-различни пратки.
РАЗМЕРИТЕ Във всяка обява има таблица с размерите в сантиметри, ориентирайте се по нея. Няма универсално правило - има умалени , уголемени неща спрямо нашите размери. Същото се отнася до обувките. Ако не сте сигурни за размера, питайте продавача :)
Статуси на покупката https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204840557551120&set=oa.594396027341923&type=3&theater - след извършено плащане, то се проверява. След което минава в статус, при който се обработва от продавача - ако продавачът не спази времето, парите се възстановяват автоматично. Следващия статус е при изпратена поръчка, като при него пет дни след изпращането ви се появява бутон за диспут.
E-mail-ите, които праща сайта - при поръчка - Your order 65817515664081 has been paid successfully т.е. поръчката ви е била платена успешно. Your order 65817515664081 has been shipped - каквото и да ви казва google преводач, този е-майл означава,че поръчката е изпратена -след него можете да откриете вашия проследяващ номер в сайта. Получвате е-майл, когато наближи изтичането на срока, както и във всички случаи на промяна по диспут.
Има много изгодни предложения,но си иска доста ровене да се попадне на най-евтиното.Обикновено търговците са коректни,понеже заплащането не е директно към тях,а към сайта,след потвърждение от нас за получена пратка им се превеждат парите.Не се връзвайте на нереално ниски оферти от сорта на дрехи и други за 2-3-5 $, гледайте рейтинга на продавача и кога е регистриран,ако е съвсем пресен и артикули са му в 1 категория others,просто го подминете,за да нямате ядове и надежди излишно. 

Търсене по снимка Добра работа върши и търсенето по изображение в GOOGLE, от тук - http://prikachi.com/images/18/8591018P.jpg. След което натискате апаратчето http://prikachi.com/images/20/8591020y.jpg и качвате снимката като във search полето добавяте aliexpress.

Заплащането не е чрез PAYPAL ,но е абсолютно сигурно. Плащане чрез дебитна/кредитна карта.(Курсът и таксите зависят от обслужващата банка. ).Не е необходимо сметката да е в долари/евро, банката превалутира по курс купува за деня.
Срока на обработка на поръчките варира от 1-2 дни,до 30 дни,това го пише от на самия артикул,под цената на shipping-a. http://prikachi.com/images/650/7333650S.jpg . Ако продавачът не изпрати продукта в срок, парите се връщат автоматично.
Канселиране на поръчка (0тказ от поръчката),може да се направи след появата на бутона до няколко дни и преди изпращането на поръчката,но това не гарантира отказа, изисква се съгласие и от страна на продавача.Парите ви се връщат автоматично по картата, от която сте платили. Същото е и когато продавачът не изпрати продукта в срокът за обработка.
Доставката е различна от 2-3 седмици до 2-3 месеца дори. Използват се услугите на бгпощи, като пратката обикновено се взема от най-близкия пощенски клон до дадения адрес (по пощенски код).
Метод на доставка При всеки продавач е различна,някои предлагат безплатна,други не,трети предлагат избор. Поръчката се обработва от бг пощи ( освен ако не е избрана куриерска услуга DHL и т.н.). Пристига в съответния пощенски клон, за което получавате известие в пощенската кутия.
Търсачката можете да избирате и слагате отметки за * безплатна доставка ;* само 1 брой ;* България ;*най-евтино...за да ви излязат най-изгодните оферти,понеже има стоки,предлагащи се в лотове по няколко бр.Условия някои продавачи имат изисквания за минимум на поръчка (примерно 10$),за да може да поръчате от тях.
Продавачите обикновено са много отзивчиви,отговарят на всички въпроси,помагат с размери,ако им се поиска пращат и снимки допълнителни.
Несъответствие и оплакванe имате право да отворите диспут,но в този случай не потвърждавайте получаването на пратката,понеже с потвърждаване губите  право за диспут. Диспутът се отваря ПРЕДИ изтичане срока за защита/срока за доставка/, след като изтичане на този срок губите си правото си на защита. Имате буферен срок от 15 дни, което може да използвате за диспут след потвърждаване на поръчка, но като цяло е добре да си следите срока.
Диспут може да отворите 5 дни ,след като продавача е потвърдил пращането.Появява се бутон "Open Dispute".В диспута се изисква задължително прикачване на снимка с несъотвествието ( ако повдигате за непристигнала поръчка, прилагате screenshot от някой сайт за проследяване) . За да качите видео е неоходимо предварително да е upload-нато например в mediafire и давате директно линка.В диспута имате вие и продавача дума и опит за договаряне,ако няма споразумение се преминава в ескалиране. Имате 4 дни, за да достигнете до решение, ако продавача не отговори - дипсута се решава автоматично със ваша полза, съответно ако продавачът приеме диспута, той се затваря във ваша полза. Ако не се съгласите с решението на продавача, се ескалира автоматично.
Ескалиране ,ескалирате ли диспута,решение взима вече само Алиекспрес на база приложените от двете страни доказателства. Алиекспрес нямат срок , в който трябва да вземат решение. Винаги можете да пишете на опрератор да се забързат, ако се бавят твърде много.
Ввъзстановяване/връщане на пари- продавачите имат практика,ако се налага да ни връщат пари да ги върнат чрез paypal, защото предпочитат да не им се отваря диспут.
Замразена поръчка означава, че продавача се преглежда-има съмнение за измама, след решение ще получите известие и евентуално връщане на парите по сметка.Парите се връщат в срок от 7-10 дни.
За контакт с Алиекспрес - http://www.aliexpress.com/help/newContactUs.htm?spm=5261.7045721.1996113193.1 - избирате раздел на въпроса, близък въпрос и натискате Start chating, обикновено се чака за свободен оператор, но са доста мили и действат бързо.
Чат Винаги може да се кореспондира и с тях онлайн,като е отбелязано кога са на линия,но имайте предвид часовата разлика,не винаги отговарят.
Магазините Много от продавачите имат по няколко магазина,може да се направи запитване лично,при което да ви комбинират,дори и ако 1 артикул го нямат в 1 магазин,го добавят същия като от 2 магазин,така може всичко да е от 1 търговец.
Отстъпки Доста често,като им се пише са склонни да намалят цената си,но за целта предварително трябва да сте се договорили и да не сте направили все още заплащането,а само поръчката  при поръчката променят цената,след което вие може да заплатите новата цена.
Договорено Намаление при съгласие на продавача да намали от цената, избирате артикула,натискате place order ,след което чакате продавача да промени цената.Получавате известие на мейла...payment adjusted,след което отново влизате в поръчката и правите плащането.
Кодове и купони Сайта рядко  предлага универсални кодове за отстъпки,но има някои отделни търговци,които на личната им страничка пише GET COUPON, като го натиснете и после си влезете в профила My Aliexpress-My coupons -Seller Coupon и се вижда получения код,но  те обикновено са за 2$ и могат да се използват при поръчки над 30 или 50$ ,всеки е различен,както и има давност около 3 дни.
При регистрация в сайта пишете ваш личен адрес ,получавате известие за получена пратка,която да вземете от пощ.клон.
ПРОБЛЕМ С ПЛАЩАНЕТО На поръчката има бутон Want To Claim. Натискате го и се отваря страница, в която трябва да се прикачат три документа:1. Копие на личната карта. Спокойно можете да закриете ЕГН и номер на картата (или част от тях).2. Копие на кредитната карта. Само предната страна, не съм сигурна дали можете да закриете част от номера, но името трябва да съвпада с това на личната карта.3. Банково извлечение на транзакцията, е плащането е преминало в банката. Може и принтскрийн, ако имате онлайн банкиранеЗА КОРЕСПОНДЕНЦИЯ -САМО ЧАТ

Заплащане чрез ВИЗА  Маестро и Master CardИзвестие след направена поръчка,получавате на мейл известие,че заплащането е минало успешно.След няколко дни,в рамките на посочения срок за обработка на поръчката,ще получите съобщение с номер на поръчката,в което ще е посочен и номера за проследяване на пратката.

Номера за проследяване става валиден след около 3-10 раб. дни след получаването му.Винаги може да си виждате номера за проследяване в самата поръчка отдолу.!!!!!!!Не се притеснявайте излишно,ако номера не ви показва данни за местонахождение,не значи,че не е наред,изчакайте спокойно около 3 седмици,после проверявайте в БГсайт на пощите. Има доста случаи, когато пратката е на малка стойност, да пътува без проследяващ номер т.е. номерът, който виждате в поръчката не е на вашата пратка. Не е причина за паника, пристигат си без проблем.

Статусите, които обиковено преминава поръчката са - Collection, Opening, Dispatchinг, Departure from office of exchange :) (могат да се повторят взависмост от това през колко пощенски клонове преминава пратката) . Статусите "CAN" и "PEK" означават,че пратката е предадена за транспортиране на летище, обикновено следващият статус е в Бг пощи (до 1-2 седмици). "NULL" се появява, в случаите когато е пропуснат елемент от статусът при попълване, но не е повод за притеснение :) :)

Сайтове за проследяване
www.17track.net
1. Натискаш големия син квадрат с надпис UPU Global EMS Item.
2. Пействаш номера в полето, което се отваря и натискаш Track (може да се проследяват няколко номера едновремено)
3. Проверяваш Destination - да пише България
4. Най-отдолу излизат отделните статуси на поръчката.
5. Ако излиза текст на китайски, копираш и превеждаш с google translatе.
http://track-chinapost.com/startairmail.php
http://www.hongkongpost.hk
/post-tracker.ru
trackitonline.ru
intmail.183.com.cn
sao.cn
Приложение за IOS и Android http://www.trackchecker.net/ .

Проследими номера са тези , които започват с R и завършват с букви. Тракинг номера, завършващи на CN пътуват с Китайски пощи, завършващи на SG - Сингапурски пощи, NL - Холандски пощи, MY - малайзийски пощи, SE - Шведки пощи, HK - Хонгконгски пощи
Номера , започващи с WD, GL  и YC са ...непроследими!
Номера само от цифри - също! Тракинг номера, завършващи на CN пътуват с Китайски пощи, завършващи на SG - Сингапурски пощи, NL - Холандски пощи, MY - малайзийски пощи, SE - Шведки пощи, HK - Хонгконгски пощи Номера , започващи с WD, GL и YC са ...непроследими!Номера само от цифри - също!

Български пощи -тук инфо за пратката се появява,едва след като е влязла в страната,не и преди това.-  http://www.bgpost.bg/?cid=176 ( при синагпурските пощи пратките са видими с изпращането от там т.е. преди да влязат в страната)

Мито и ДДС Според закона в БГ,за пратки с написана стойност над 30 лв се дължи ДДС 20%, а
МИТО за над 150ЕВРО ,но винаги пишете молба на продавачите да пишат ниска стойност,за да не се избегне разправията и разкарването по митници,ако е възможно пускайте отделни няколко поръчки,а не за големи суми.Примерен текст - Please write lower price on the label of the package for example 10 $. Otherwise I will need to pay extra money to our customs.
Разбирате ,че пратката е заддържаана на митница от получено известие, като при проследяване в бгпощи, също е видно,че пратката е в митницата. При заддържане пратка на митница е необходимо банково извлечение и screenshot на страницата в сайта, където е конкретната поръчка. Стиганало ли е на митница, поправки и заличвания в документи не са препоръчителни.
Профил Може да получите ниво VIP Silver /Gold/Platinum ,ако направите поръчки за над 1000 $ и нагоре растете,но не дава особени привилегии.
След получаване на пратката,не забравяйте да поставите оценка на продавача,както и вие ще получите по-късно.

МЕТОД НА ДОСТАВКА China post,Hongkong post -тук не се заплаща такса за доставка,освен,ако сумата не подлежи на ДДС/МИТО.Singapore post -също,но обикновено е ДОСТА по-бърза доставка ДО 10 ДНИ ТNT,DHL,EMS ...-ИДВАТ НА МИТНИЦА !!! - заплаща се

56 коментара:

  1. Здравейте,
    Имам едно питане-поръчах си телефон за 170$ като продавачът го декларира за 20$.Телефонът ми е на митница в БГ пощи и прочетох, че ми трябва банково извлечение за да го взема.Не е ли проблем ако извлечението ми е за 170$, а на пакетът трябва да пише 20?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      въпреки обявената ниска стойност на пратката митниците могат да направят собствена оценка на стоката. Във вашият случай тя е обявена на нереално ниска цена. В случая с банковото извлечение то може да послужи като доказателство за реално заплатената цена. Имайте предвид, че за телефони митото е 0%, но се дължи ДДС.

      Повече информация относно освобождаването на пратки може да прочетете тук: https://goo.gl/MzhVaa

      Изтриване
  2. Здравейте :) Искам да си купя механична клавиатура от aliexpress, тъй като на българския пазар са над 150 лева.От aliexpress са по 35 EUR.За такава цена нужно ли е да се свързвам с продавача да пише, че цената е 10 EUR примерно или излишно се притеснявам ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Те по принцип си пишат по-ниска стойност.
      Ако стоката отиде на митница, това за каква сума е обявено не знам до колко ще ви помогне, тъй като се изисква и банково извлечение.
      Но нищо не ви пречи да опитате да пишете на продавача.
      По скоро се надявайте да "минете метър" ;)

      Изтриване
  3. Здравейте. Имам пратка с този номер
    YT1702208979235435. Не знам къде се намира в момента. В Бг пощата я няма.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, пратката още не е пристигнала в България, провери си в http://global.cainiao.com/ и ще видиш къде се намира пратката в момента.

      Изтриване
    2. Здравейте, по последни данни пратката е в Провадия. Прави впечатление бързото и пристигане в БГ. Кога реално е поръчана и Провадия ли е града за доставка?

      Изтриване
    3. Платила съм поръчката на 21.01. На 22 е пратена. Крайна точка е в Провадия ,но в пощата ми казват ,че няма такава пратка и номера е непрослепил.

      Изтриване
    4. Здравейте,
      реално пратката не е проследим чрез БГ пощи.
      А дали пратката не е в някой друг клон в Провадия? Ако сте проверили в централния може да се укаже, че е в друг клок или обратното.
      Може да пробвате да обиколите другите клонове.

      Изтриване
  4. Ок .Утре ще проверя те са само 2. Ще пиша отново .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вчера най-накрая пристигна пратката и да си я получа.

      Изтриване
  5. Привет! Имам поръчана техника на стойност 800$, която е с доставка от DHL. За мое щастие, търговеца се оказа разбран човек и е написал на фактурата, че пакета е на стойност от 200 долара + 100 доставка = 300 общо. Пратката идва от Хонг Конг. Та, въпроса ми е, когато дойде момента за заплащане на ДДС и Мито, как да представя фактура или платежно, като на него е написана истинската стойност на продукта? И не се ли обезсмисля цялата идея с писането на по-малка цена на фактурата? Или трябва да изискам фалшивата/истинска фактура с по-ниска стойност от търговеца, която да представя пред митницата или DHL?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако нямате фактура с по-ниската стойност изискайте я от търговеца и пробвайте да минете само с нея без да представяте платежно за пратката.
      Дано да успеете ;)
      Ще се радваме да споделите какво е развитието по ситуацията.
      Поздрави

      Изтриване
  6. Здравейте! Имам две неполучени поръчки, на които им остават още 4 и 10 дена до изтичане срока на защита. Какво трябва да предприема? Диспут ли да отварям? Номерата на пратките са - RM407665584CN и RF484894730CN . Идея си нямам къде се намират

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      Едната пратка трябва да пристигне до 1-2 дни при вас.
      По другата пратка (първата) последната информация е от Януари, че пътува към БГ. Ако времето за изчакване изтича на нея поискайте или удължаване или отворете диспут. За втората пратка проверете след 2 дни в пощата ;)

      Поздрави

      Изтриване
  7. Здравейте, през Ноември си поръчах универсално дистанционно, пристигна след месец.
    През Декември поръчах 5 броя, все още не са пристигнали. Срока на доставка изтече днес.
    На страницата с моите поръчки статусът е променен на завършена поръчка, открих спор и написах че стоката не е доставена. Как да процедирам по-нататък? Моля помогнете ми да проследя къде се намира поръчката, номерът е 81026349766210.
    Предварително благодоря.

    ОтговорИзтриване
  8. Извинявайте, май това трябва да е.
    RF478464909CN

    ОтговорИзтриване
  9. Искам да попитам какво означават следните видове доставки и по какво се различават една от друга и коя от опцийте е за предпочитане
    China Post Ordinary Small Packet Plus
    AliExpress Standard Shipping
    China Post Registered Air Mail
    Какво означава Tracking Information - Not available когато е в някоя от доставките

    ОтговорИзтриване
  10. Здравейте,
    това са различните методи за доставка някой път в тези полето има и dhl, т.е. това са различните куриерски компании с които продавача изпраща.
    Tracking Information - Not available - означава, че пратката няма да има проследяващ номер и няма да може да се проследи

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте отново
      А има ли значение коя трябва да избера когато има опция за избор при безплатна такава или която и да е ми върши работа.

      Изтриване
  11. Здравейте, отворих диспут в алиекспрес. Пратката ми е със статус "изпращане на изходяща пратка в България " от 28.12.16. 4 дни преди да изтече срока за доставка отворих диспут, да ми се възстанови сумата. Продавача ми е предложил да ми върне 0.00 долара и е постнал като отговор статуса на пратката. Аз му отхвърлих предложението.Сега трябва ли да правя нещо, пише че ако не се разберем на 23.02 aliexpress ще реши. Много се притеснявам дали ще си взема парите обратно. Какво трябва да направя за да съм сигурна, че aliexpress ще вземе решение в моя полза?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      Алиекспрес ще прегледа детайлите по диспута и ще се произнесе. Предполагам, че или ще ви върнат парите или ще ви предложат да изчакате още малко.
      Ако пратката не е пристигнала то със сигурност ще ви възстановят средствата.
      Поздрави

      Изтриване
  12. Здравейте. Поръчах си една диагностика от алиекспрес, която съм я платил и статуса и е, че е тръгнала от Китай, но намерих по-добра оферта тук в България, питането ми е има ли възможност да си я върна тази диагностика, като продавача ми възстанови сумата или ми удържи някаква минимална част и си я върна. Благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      пишете на продавача за да се разберете с него. Имайте на предвид, че най-вероятно ще трябва да дойде пратката да му я изпратите обратно (предполагам за ваша сметка). Пресметнете си добре дали всички тези неща ще са ви изгодни.

      Поздрави

      Изтриване
  13. Благодаря за отговора, но според мен ще си струва, защото диагностиката струва 290 $, сиреч 500 лв, а доставката колкото и да е няма да надхвърля 30-50 лв, поне така си мисля, но казвате че трябва да говоря с изпращача и с него да го договорим връщането. Парите евентуално, кога ги връщат след като получат пратката ли? Благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, говорете с продавача и вижте какво ще се договорите с него. В повечето случаи парите се връщат след като получат пратката.
      Съвет от нас: При изпращане на пратката задължително я изпратете с възможност за проследяване, за да може да докажете че е получил обратно пакета.

      Поздрави

      Изтриване
  14. Здр.как се процедира, когато стоката е поръчана на 11.11.2016г. След изтичане на 60 дена отворихме диспут за връщане на парите. Парите ни ги преведоха обратно(става въпрос а 3$). И изведнъж на 104 ден от 11.11.2016г. пристига пратката. Тоест с 44 дни закъснение. Благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако желаете да сте коректни пред търговеца може да му пишете и да поръчате продукта отново и да го заплатите, а той да не ви го изпрати.
      Ще се учудите колко хубави думи ще чуете от китайците ;) Много се изненадват и радват на такива клиенти ;)

      Има и вариант да не поиска да му платите!

      Поздрави

      Изтриване
  15. Здравейте, на 01.03.2017 направих поръчки към Алиекспрес получих мейл на пощата си.
    82339226591571 това е единия номер на поръчката
    82339226581571 това е втория
    и третия 82339226571571. За едната поръчка разбрах, че търговеца ми го е изпратил, ама за другите ? Понеже пазарувам за първи път и съм притеснена. Моля Ви да ми дадете някакъв отговор.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

      Изтриване
    2. Благодаря Ви много ! :) Чакам с нетърпение, ако не възникне някакъв проблем ще има и продължение. :)

      Изтриване
    3. Здравейте, в детайлите на поръчките трябва да пише кога са изпратени. Имайте на предвид, че различните продавачи могат да изпратят поръчките по различно време. Има случаи в които продавачите изпращат поръчките след 5-6 дни. Не се притеснявайте - вие сте защитени, според правилата на Алиекспрес, ако поръчката не бъде изпратена в срока който е обявил продавача сумата заплатена по нея ще ви бъде възстановена. Поздрави

      Изтриване
  16. Здравейте поръчал съм си 6 артикула от 6 търговеца ако ги получа на веднъж общата сума става 20 долара ще платя ли ддс?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма как да ги получите на веднъж ако са от различни търговци. гледа се стойността на 1 пратка / пакет. Така, че не се притеснявайте.

      Изтриване
  17. Здравейте, все още чакам тази поръчка да ми бъде изпратена, но нещо не става... Ако се откажа от поръчката какво става, ще ми бъде ли възстановена сумата ? Другите поръчки ми са изпратени и вече чакам доставка. Моля, да ми дадете информация как мога да се откажа от тази поръчка и какво става после ? 82339226591571 .. Благодаря Ви предварително.. :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако поръчката не е изпратена имате възможност да се откажете. Това става като влезете в детайлите на самата поръчка и там трябва да имате бутон Cancel Order. Няколко дни след отказването на поръчката би следвало да ви се възстановят парите.

      Имайте на предвид, че парите ви също се връщат ако продавача не изпрати продукта в срок...

      Поздрави

      Изтриване
  18. Здравейте бихте ли ми помогнали с „Договорено Намаление при съгласие на продавача да намали от цената, избирате артикула,натискате place order ,,“ трябва да бъде поръчано в количката тогава да се преговаря и къде се намира place order,Благодаря Ви предварителнo

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      Необходимо е да направите поръчката по стандартния начин без да извършвате плащането, след като продавача коригира цената е необходимо да извършите и самото плащане.

      Изтриване
  19. Здравейте! Имам 2 поръчки, които не са ми пристигнали. За едната е от началото на декември, а другата от средата на февруари. При проверка на втората пише, че е на летище София от 23.02, но от Бг пощи казват, че няма такова нещо. За първата нямам никакво инфо. Звънях даже и в централата на Бг пощи и пак нищо. Защо не пристигат?! Благодаря предварително

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      малко късно ви отговаряме, но какво се случи с пратките ви пристигнаха ли?
      Ако не са бихте ли могли да продоставите проследяващите им номера

      Изтриване
    2. YD248970415YW това е номера на тази, която ми изписва, че е в Бг

      Изтриване
    3. Проследяващият номер не е по международния стандарт, най-вероятно пратката е изпратена чрез някакви частни пощенски услуги и затова от БГ пощи не могат да ви кажат къде е пратката ви. (въпреки, че най-вероятно отново те да ви я доставят)

      Нашият съвет към вас е да следите срока за доставка на пратка, за да може да предприемете необходимите действия при нужда.

      Изтриване
    4. Благодаря :)

      Изтриване
  20. Здравейте, какъв е принципа по който митницата решава да задържи определена пратка. Вероятно не е декларирана цена. Благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      Декларираната цена е едно от основните неща, но определено има и друг принцип дали при съмнение или на случаен принцип не можем да кажем. Нека ако някой от читателите знае или има познат митничар, който може да пита да сподели.

      Изтриване
    2. Благодаря. Опита на такъв човек ще ни помогне в пазаруването.

      Изтриване
  21. Ако, от един продавач направя 4 поръчки за по 16$ ще платя ли ДДС и има ли вероятност да спрат пратката на митница, защото общата сума ще е 64$.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако ги получите в различни пакети НЕ трябва да плащате ДДС. Пишете изрично на продавача, че искате да бъдат в различни пакети и ги пуснете в отделни поръчки - да не вземе да ви ги обедини.

      Поздрави ;)

      Изтриване
  22. Здравейте, имам продукт който не е пристигнал над 70 дни. Отворих деспут, но продавача ми предлага да изпрати отново продукта, но първо да затворя диспута. Ако затворя спора може ли просто да не ми прати отново продукта? И имам ли право на отваряне отново?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Как ви предлага да затворите диспута - като решение на проблема или просто това ви го писа в съобщенията? Това е важно.
      Прочетете и статията за Диспути - https://aliexpressbg.blogspot.bg/2017/01/aliexpress-disputi-i-sporove.html

      Изтриване
  23. Здравейте, възможно ли е да бъда компенсирана за стока, която не изглежда по същия начин, както на сайта? Става въпрос за бански костюм с разминаване от рекламирания цвят и кройка. Разминаванията не са големи, но го правят неизползваем. Моля за съвет мога ли да бъда компенсирана по някакъв начин. Все още не съм потвърдила стойката като получена, а срокът за отваряне на диспут/защита на стоката изтича след няколко дни. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Възможно е ако има несъответствие с описанието на продукта или размера. Прочетете следната статия за диспути - https://aliexpressbg.blogspot.bg/2017/01/aliexpress-disputi-i-sporove.html

      Изтриване
    2. Благодаря за отговора!

      Изтриване
    3. Здравейте отново, последвах съвета ви и изпратих съобщение на продавача с описание на съответствието. Той ми предложи да ми върне половината от цената, което ме устройва. Исках да ви попитам трябва ли да потвърдя поръчката първо, или да изчакам да ми възстановят първо парите? Благодаря з съдействието.

      Изтриване
    4. Ако това което ви е предложил е в Диспута, може да го приемете. Вие така или иначе като сте отваряли диспута сте избрали, че пратката е пристигнала нали?

      Изтриване