$type=ticker

Диспут (спор) в Aliexpress - Кога и как е правилно да го отворим?

В статията ще разгледаме различните вариации на диспут в Алиекспрес, както и информация кога и как да ги започнем. Какво е необходимо да се ...

В статията ще разгледаме различните вариации на диспут в Алиекспрес, както и информация кога и как да ги започнем. Какво е необходимо да се направи за да спечелите спора и друга подобна информация.




  • Ако поръчката ви е дошла от Aliexpress, но не ви харесва - не се притеснявайте, не всичко е свършило. Както може би знаете сайта не може да гарантира за перфектно качество на стоките,  но това не означава, че клиентите не са защитени от измамни търговци в сайта. Ето защо ако намерите проблем, липса или несъответствие на снимката с реалния продукт, може да разчитате на компенсация.  Но как може да го направите? За да започнете процедурата трябва да отворите диспут - / dispute / или казано на български спор. В тази статия ние предлагаме общи съвети и концепции как да го направите.

Да започнем от самото начало. Получавате продукт без проблеми - това което следва да направите е да потвърдите получаването на продукта и да напишете коментар за поръчката, за да може той да е полезен за следващите продавачи. Но ако сте в ситуация в която продукта ви не работи, е развелен или не е това което е описано / показано на снимката - продължете да четете надолу.

Напомняме още веднъж, че имате определен период от време в който можете да започнете спора, за да проверите времето е необходимо да го погледнете в раздел моите поръчки.
Обозначения на снимката
1. Време до автоматично затваряне на поръчката - когато това време изтече вашата поръчка ще бъде автоматично затворена и приключена.
2. Удължаване на времето за доставка - Използвайте това поле когато продукта ви все още не е пристигнал, но желаете да изчакате още време. Имайте на предвид, че продавача също има право да удължи  периода за доставка. След изпращане на заявка за удължаване на периода е необходимо тя да се потвърди от продавача.
3. Бутон за отваряне на Спор / Дипсут /  -  Диспутът се отваря ПРЕДИ изтичане срока за защита/срока за доставка/, след като изтичане на този срок губите правото си на защита. Имате буферен срок от 15 дни, което може да използвате за диспут след потвърждаване на поръчка, но като цяло е добре да си следите срока.
Диспут може да отворите 5 дни ,след като продавача е потвърдил пращането.Появява се бутон "Open Dispute"  подробностите, ще разгледаме надолу по статията

Как и кога можем да отворим спор / Диспут / в Aliexpress.com

Вариант 1: Вашата поръчка не пристига на време. Това означава, не не е нужно да се проверява за качеството на продукта, ако времето за изчакване изтече , това означава, че парите ви ще бъдат прехвърлени по сметката на продавача. В този случай най-добрият вариант е да поискате удължаване на времето за доставка. За да направите това изберете бутон «Request to Extend Delivery Date» и добавете дните с които искате да увеличите срока.
Използвайте това поле при положение, че жалете да изчакате и сте сигурни че поръчката ви е на път. Как да разберете дали поръчката ви е на път, ще разгледаме в друга статия.


Вариант 2: Вашата поръчка не идва на време, но продавача НЕ иска да удължи времето за доставка.  Това което следва да направите в този случай е да отворите диспут по стъпките описани по-долу и да поискате възвръщане на цялата сума. Прилагаме и схема на Aliexpress, която показва в дни, какви са вариантите за действие.
Ако все пак решите да отворите спор ще трябва да кликнете върху «Open Dispute», както е показано на първата снимка. Този бутон се появява след 6 дни, това е периода в който продавача трябва да изпрати поръчката. Когато вече спорът е открит сайтът дава права на 15 дни, през които трябва да достигнете до споразумение с продавача. Ако не успеете да постигнете споразумение в посоченият срок, спорът се ескалира към Алиескпрес.


Администраторите от своя страна се занимават с претенции от 1 седмица до 2 месеца. Ето защо ние съветваме, ако можете да се разберете с продавача, го направете! Можете да се свържете с даден продавача и без да сте отворили спор. Това може да направите когато сте в меню My orders
Ако продавачът не реагира на съобщенията ви, тогава трябва ръчно да ги прехвърлите в спор.

Ако по време на спор поръчката ви пристигне, не се притеснявайте да затворите спора и да потвърдите поръчката

Вариант 3Получих поръчката, но качеството на продукта е лошо.  Често продуктите се получават доста преди да изтече крайния срок и не се налага да удължаваме срока за доставка. Все пак обаче понякога се случва да се сблъскаме с ниско-качественни стоки. В този случай може да се договорите директно с продавача за компенсация или в крайна сметка да откриете спор / диспут /

За да отворите диспут е необходимо да изберете бутон «Open Dispute» след това сайта ще ви пренасочи към следния екран



Ето и възможностите които може да изберете:
  • 1. Какво желаете да направите? - Имате възможност да изберете между опциите да поискате възстановяване / компенссаци - Refund Only /  или да поискате да върнете продукта / Return Goods / -  не препоръчваме да избирате метода за връщане на стока, по добре е да получите обезщетение дори да е по-малко от това което сте платили отколкото да се занимавате  и да губите време да изпратите обратно продукта.
  • 2. Получихте ли стоката? - Ако поръчката е дошла изберете Да / Yess или ако не е дошла изберете НЕ / No
  • 3. Причина за възстановяване? -  В зависимост от предходните отговори тук се променят вашите възможни отговори. Ако сме в ситуация в която не сме получили продукта следва да изберем Logistics tracking problem - в първото поле и Purchase Protection is running out, but package is still in transit във второто. Това което сме избрали означава, че времето за доставка изтича, а ние не сме получили продукта.
  • 4. Сума за възстановяване? Много важно поле, тук може да въведе каква компенсация желаете. Имате възможност да избирате от0,01$ до цялата стойност на продукта. Имайте предвид, че за малки проблеми по добре е да получите частична компенсация отколкото да поискате връщане на цялата и да не успеете да спечелите спора.
  • 5. Детайли и описание: В това поле в свободен текст на английски опишете проблема си
  • 6. Доказателства. Имате възможност да качите снимка и / или видео клип за доказателство * - Това се използва най-вече при случаите когато има проблем дефект със стоката или не отговаря на снимката.
  •  
  • Какви доказателства трябва да предоставя? Това са снимки и клипове на продукта, опаковката, които трябва да направите ако има проблем с продукта ви. Колко по ясна направите снимките/клиповете и се разбира проблема толкова възможността да спечелите спора е по-голяма.
Не забравяйте, че имате право да отворите спор и в следните случаи:
  • Ако продукта който сте получили е различен от този който виждате на снимката за продажба - Снимайте вашият продукт, направете дори видео ако е необходимо. Ако сте поръчали дреха например и тя не отговаря на размера, не се притеснявайте да снимате с метъра.
  • В случай, че устройството не работи по начина описан в инструкциите  - препоръчваме в този случай задължително да запишете видео клип.
  • Повредена опаковка - в повечето случаи няма да спечелите спора тъй като продукта е цял и годен за употреба.
  • Повредена стока в следствие на неправилна опаковка за транспорт -  снимайте счупения продукт заедно с нарушената опаковка.
  • Ако закъснението се дължи на митници или стоката е задържана в митницата - тук продавача не носи отговорност и няма да получите компенсация
  • Не забравяйте, че часовникът тиктака имате само 3 дни, за да отговорите на спор.
Силно се надяваме да не се налага да използвате опциите за спор, но все пак бъдете внимателни при избор на продукт и продавач.
Успешни покупки ;)


Спечелен диспут, Такси?



КОМЕНТАРИ

| Ако коментирате като гост, коментара Ви следва да се одобри от модератор.
Име

Аксесоари,23,Български Пощи,9,Вlасk Frіdаy,11,Дамски дрехи,6,Детски дрехи,4,Детски стоки,3,Деца,10,Дрехи,9,Европейски склад,5,За него,22,За нея,32,Интересно,4,Как да,20,Маркови стоки,8,Митнически съвети,4,Мъжки дрехи,6,Най-продавани,10,Новини,35,Облекло,22,Помощ и Съвети,44,Прахосмукачка робот,3,Продукти,86,Промоции,21,Размери,1,Ревюта,12,Смартфони,5,Техника,32,Часовници,7,Adidas,7,Aliexpress,94,Calvin Klein,1,GearBest,2,Promo Codes,2,Top 10,10,Xiaomi,15,Zara,1,
ltr
item
Aliexpress Bulgaria: Диспут (спор) в Aliexpress - Кога и как е правилно да го отворим?
Диспут (спор) в Aliexpress - Кога и как е правилно да го отворим?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh2JL4DQDQGl0op3yqUB-m0kB7JcukKXqF6POWNlKdyYLQxdStNHWte9CBA1IvqMlW9qA5H4j9QCrYY71A0BSqwRnMgr6FJsZwdLJh-wEDGSfKqdAY5ryuOJX-QmemjE1VVRom5-i_PpQ/s640/aliexpress-disputi.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh2JL4DQDQGl0op3yqUB-m0kB7JcukKXqF6POWNlKdyYLQxdStNHWte9CBA1IvqMlW9qA5H4j9QCrYY71A0BSqwRnMgr6FJsZwdLJh-wEDGSfKqdAY5ryuOJX-QmemjE1VVRom5-i_PpQ/s72-c/aliexpress-disputi.jpg
Aliexpress Bulgaria
https://aliexpressbg.blogspot.com/2017/01/aliexpress-disputi-i-sporove.html
https://aliexpressbg.blogspot.com/
https://aliexpressbg.blogspot.com/
https://aliexpressbg.blogspot.com/2017/01/aliexpress-disputi-i-sporove.html
true
1276996011591382704
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts ВИЖ ВСИЧКИ Прочети още Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE ТЪРСЕНЕ ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow
ТОВА ПРЕМИУМ СЪДЪРЖАНИЕ Е ЗАКЛЮЧЕНО | THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED
Стъпка 1: Споделете в социалните мрежи | STEP 1: Share to a social network СТЪПКА 2: Кликнете върху връзката във вашата социална мрежа | STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content